Comunitat Valenciana

VLC Cuina Oberta torna amb 53 restaurants i potenciant l'ús dels productes valencians

  • En esta edició es vol potenciar l'ús dels productes locals i s'atorgaran 2 premis, un a la millor foto pujada a Instagram i un altre al menú més cardiosaludable.
  • Segons la regidora Sandra Gómez, es vol posicionar València com una destinació gastronòmica per a aprofitar els 7 milions de turistes que viatgen a Espanya.
  • Des de la primera edició del 2009, ha generat un impacte econòmic de més de 7 milions d'euros i ha servit més de 200.000 menús.
Torna VLC Cuina Oberta del 30 de març al 9 d'abril
Torna VLC Cuina Oberta del 30 de març al 9 d'abril
EUROPA PRESS
Torna VLC Cuina Oberta del 30 de març al 9 d'abril

València Cuina Oberta torna del 30 de març al 9 d'abril amb una oferta de 53 restaurants de tota la ciutat i, com a novetats, amb un premi a la millor fotografia que pugen els comensals a Instagram i un altre al menú més cardiosaludable.

Així, ho ha anunciat este dijous la regidora de Turisme, Sandra Gómez, en la presentació de Cuina Oberta, que en la XVI edició vol potenciar l'ús dels productes locals valencians. D'ací, que la roda de premsa de presentació s'haja celebrat al Mercat Central els venedors del qual han remés als 53 restaurants participants una llista amb els ingredients hortofrutícoles i de peix propis del mes de març.

En l'oferta d'esta edició s'inclou com a novetats a Goya Gallery, a la Marina Beach Club i El Mercat. A més, repeteixen els estrela Michelín Ricard Camarena, guanyador de l'última edició, El Riff i El Poblet, així com altres 13 locals reconeguts amb Sols Repsol.

A més, en esta edició es vol donar major protagonisme als comensals participants mitjançant un concurs en el qual es premiarà la millor fotografia pujada a Instagram amb una experiència gastronòmica amb un xef al qual acompanyaran a triar els productes, presenciaran com els elabora i gaudiran amb el menú.

Així mateix, Gómez ha ressaltat que es vol potenciar l'ús del producte "meravellós fresc" de l'horta i mar que se situa València "en el mapa mundial" i que ha fet que enguany siga seu de la capital mundial de l'alimentació.

Sobre este tema, es vol posicionar València com una destinació gastronòmica per a aprofitar els 7 milions de turistes que viatgen a Espanya a provar la seua cuina. "Tenim talent, innovació i els millors productes per a aconseguir-ho", ha destacat.

Dieta mediterrània

De la mateixa manera, l'Associació Valenciana de la Hipertensió Arterial ha remés uns ítems a Cuina Oberta elaborats per un nutricionista per a poder premiar el menú més cardiosaludable. En este sentit, José Ignacio García, de l'associació, ha recordat que "no és suficient amb prendre's una pastilla els hispertensos o els qui pateixen de colesterol, sinó que el primer lloc on han de cuidar-se és a casa, en la taula amb la dieta, i amb un estil de vida saludable". És la primera vegada que una societat científica participa en un certamen culinari.

Per la seua banda, Ricard Camarena, a qui s'ha entregat el premi pel millor menú de l'última edició, ha reclamat "traure pit" perquè tenim "un nivell gastronòmic molt potent", encara que ha lamentat que "alguna cosa no s'ha hagut de fer bé" quan és necessari posar l'accent en l'ús de productes locals. "És lamentable", ha constatat.

De fet, ha recalcat que "no cal buscar fora sinó mirar dins del nostre rebost perquè no tenim res que envejar al País Basc, Catalunya o França", a més de comptar amb "un clima magnífic" i d'instal·lacions "a l'altura".

València Cuina Oberta ha generat, des de la primera edició de 2009, un impacte econòmic de més de 7 milions d'euros i ha servit més de 200.000 menús.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento