Comunitat Valenciana

Concha Velasco confessa "les traïcions i els maltractaments" a la 'Reina Juana' en l'Olympia

  • L'obra estarà en cartell en el teatre Olympia de València fins al pròxim 7 de maig.
  • Repassa els grans moments de la vida de la filla dels Reis Catòlics.
  • Es tracta d'un monòleg escrit per Ernesto Caballero i dirigit per Gerardo Vera.
Concha Velasco En 'Reina Juana'
Concha Velasco En 'Reina Juana'
SERGIO PARRA
Concha Velasco En 'Reina Juana'

L'actriu Concha Velasco reviu "la traïció i el maltractament" al qual va ser sotmesa la tercera filla dels Reis Catòlics per a llevar-li la corona en l'espectacle 'Reina Juana', que pot veure's en el teatre Olympia de València fins al 7 de maig.

L'obra és un monòleg escrit per Ernesto Caballero i dirigit per Gerardo Vera en el qual la reina Juana, en ser conscient que es mor, permet l'entrada la matinada de l'11 al 12 d'abril de 1555 a Sant Francesc de Borja, malgrat que mai va voler confessar-se.

Però en les seues últimes cinc hores de vida esta "gran desconeguda" repassa els grans moments de la seua vida i els ultratges als quals va ser sotmesa per a llevar-li la corona pel seu pare, marit, fill i nét. No obstant açò, "mor sent la reina de les Espanyes i això és el que em va enamorar d'ella", ha manifestat l'actriu este dijous en la roda de premsa de presentació de l'obra.

Velasco ha assenyalat que el públic no ha de témer acudir al teatre perquè és "el monòleg menys monòleg" que ha interpretat en la seua vida. I això que el text de Caballero donava motiu a ser portat a les taules "simplement amb un reclinatori, un focus i la seua veu".

No obstant açò, 'Reina Juana' és "un gran espectacle visual" amb "un muntatge molt costós" per a reviure "aparicions verdaderes" en el qual el so és "molt important" tant per la seua veu, que no necessita fingir ja que té els mateixos anys que la monarca quan va morir, 76 en estrenar l'obra, com per la música, que és "meravellosa".

L'actriu val·lisoletana ha explicat que en representar a Juana li embarga "una emoció" tal que a voltes fins i tot li "dol". "Cada vegada que puge a un escenari amb esta obra és com si fóra la primera vegada", ha admés.

Gran dona

Així, ha mostrat la seua admiració per esta "gran dona" que va ser "tan culta, fins i tot superdotada, parlava diversos idiomes, escrivia i tocava instruments" i que no obstant açò va ser acusada de bruixa, luterana, i boja, encara que no ho estava". Tant que va començar a llegir tot sobre la seua vida. I segueix estudiant, postil·la.

Velasco ha explicat que si no haguera passat per les experiències "d'amor total" o de "gelosia real" no haguera pogut interpretar "els maltractaments" als quals va ser sotmesa, des que va ser "venuda pels Reis Catòlics a l'emperador Maximilià I d'Habsburg, el seu amor per Felip el bell malgrat "les banyes" constants del seu marit, que li llevaren els fills, o que la tingueren tancada durant 46 anys en el castell de Tordesillas.

La Premi Nacional de Teatre ha admés que tenia "l'espina" de poder treballar amb Gerardo Vera i ha sigut una experiència "meravellosa" tot i que la seua forma de direcció ha sigut "molt diferent". El gran equip d'esta obra, ha rememorat, es va veure des del primer assaig i va permetre "alçar l'obra en quatre setmanes".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento