Comunitat Valenciana

Una nova versió d''El burlador de Sevilla' actualitza el mite de Don Joan i denuncia masclismes

  • L'adaptació és fruit del treball en un taller d'interpretació per a adults impartit en la Sala Russafa de la ciutat.
  • És "un modern acostament al mite, denunciant micromasclismes i masclismes sense pal·liatius en una versió àgil i fresca capaç de connectar amb l'espectador del segle XXI".
  • El diumenge s'entregaran els Premis del Públic de Sala Russafa, una iniciativa que compleix la seua sisena edició per a reconéixer el paper actiu del públic.
El burlador de Sevilla actualitza el mite de Don Joan en Sala Russafa
El burlador de Sevilla actualitza el mite de Don Joan en Sala Russafa
SALA RUSSAFA
El burlador de Sevilla actualitza el mite de Don Joan en Sala Russafa

La versió contemporània d''El burlador de Sevilla', de Tirso de Molina, que s'oferirà dins de la sisena edició del Festival de Tallers de Teatre Clàssic de la Sala Russafa de València, actualitza el mite de Don Joan i denuncia "masclismes i micromasclismes". El certamen acollirà el divendres, el dissabte i el diumenge pròxims l'estrena absoluta d'este "curiós acostament a 'El burlador de Sevilla'".

Esta adaptació està escrita i dirigida per Iria Márquez i és fruit del treball en un taller d'interpretació per a adults impartit en este centre cultural i docent. L'obra la interpreten Ibrahím Bardisi, Joana Börsch, José Vicente Bosch, Amparo Càceres, María Cao, Paky García, Vanessa Gradolí, Pepe March, Elena Marquina, Sonia Ramada, Isabel Jareño, Mª Ángeles Sánchez, Juan Santa Marcos Solanes i Juan Vallés.

La peça està protagonitzada "pel famós llibertí, que creu en la justícia divina però també confia que els seus pecats seran perdonats quan es penedisca". Així, amb una "despreocupada moral acumula una sèrie de conquestes en les quals enganya les donzelles amb diversos artificis i arguments per a infringir el seu honor i el dels homes amb els quals realment elles pensaven unir-se" i s'enfronta a "un desenfrenament en el qual arribarà a intentar burlar-se de la mateixa mort", han explicat des de la sala.

En el nou muntatge d'esta obra, una de les més destacades del teatre barroc espanyol, Márquez situa l'acció en els anys 80 del segle XX. La proposta s'acompanya amb banda sonora de grups com The WatterBoys, David Bowie, OMD o The Smiths.

D'esta manera, introduint textos i fragments d'altres autors com Lope de Vega, Quevedo i, fins i tot, Sor Juana Inés de la Cruz, es realitza "un modern acostament al mite, tant per la posada en escena com per la visió de les relacions entre homes i dones que s'ofereix, denunciant micromasclismes i masclismes sense pal·liatius en una versió àgil i fresca capaç de connectar amb l'espectador del segle XXI".

El Festival de Tallers de Teatre Clàssic de la Sala Russafa de València continuarà fins al 9 de juliol amb altres dos propostes. La primera d'elles és 'Trabajos de amor perdidos', de William Shakespeare, que es podrà veure del 29 de juny al 2 de juliol escrita i dirigida per Chema Cardeña.

Este espectacle, han apuntat els responsables del festival, inclou "sorprenents versions en directe de Frank Sinatra o Dean Martin entrellaçades en la famosa trama de guerra de sexes que es trasllada a l'escenari sobre un tauler d'escacs en el qual els personatges encarnen una peça concreta i només poden interactuar amb la resta respectant les regles de moviment del joc".

L'altra proposta arriba de la mà de la companyia convidada Pezenelagua, que després del seu pas per Romania estrenarà a València el seu muntatge de 'Bodas de sangre', de Federico García Lorca, els dies 8 i 9 de juliol.

Pel que fa a la programació setmanat, la sala Russafa completa la seua oferta el 25 de juny a les 12.30 hores amb 'Línea de Casting (el musical)', una demostració del taller 'El cant en les arts escèniques' impartit per María Cuenca. Carmen Huerta, Amparo Marí, Lidia Oliva, Patricia Sánchez, Elia Sanmartín, Iván Cervera i Irene González participen en este espectacle que tindrà entrada lliure fins a completar aforament.

Premis del públic

Així mateix, la sala ha indicat que  dels qui se senten en el pati de butaques i el treball dels qui amb les seues propostes artístiques mantenen vives les arts escèniques". En estos guardons és el públic qui decideix. Després de cada representació, els espectadors poden omplir una papereta puntuant de l'1 al 10 l'espectacle que acaben de veure, exceptuant els de la companyia Arden, vinculada a la direcció del centre, i les produccions en les quals participa el teatre.

Després del tancament de la temporada regular es fa recompte de tots els vots arreplegats i es trau una nota mitjana de cada espectacle perquè no influïsca la quantitat d'espectadors ni el nombre de funcions oferit, ha precisat la sala, que ha indicat que l'objectiu és donar les mateixes oportunitats a totes les propostes que han passat pel teatre.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento