Comunitat Valenciana

Un nou radar en l'avinguda Pérez Galdós passa de verd a roig en sobrepassar els 50 km/h

  • Segons Grezzi, l’objectiu és "conscienciar sobre seguretat viària, recordar la velocitat màxima permesa i indicar la velocitat real a la qual circulen els vehicles".
  • L'Ajuntament ja disposa d'altres dos radars d'aquest tipus, un en la Ronda Nord i un altre en la Ronda Sud, tal com ha explicat aquest dijous.
  • “Hem reduït la velocitat màxima en aquest eix viari entre 9 i 17 quilòmetres per hora” amb la modificació de la coordinació semafòrica, assegura.
Esta actuación es 'fruto de una reivindicación vecinal histórica'
Esta actuación es 'fruto de una reivindicación vecinal histórica'
AYTO
Esta actuación es 'fruto de una reivindicación vecinal histórica'

La Regidoria de Mobilitat Sostenible de l'Ajuntament de València ha posat en funcionament el nou radar instal·lat en l'avinguda Pérez Galdós, al seu pas pel carrer del Mestre Guerrero, amb l'objectiu de "pacificar la circulació" i "conscienciar sobre seguretat vial" en un dels eixos amb més tràfic de la ciutat, el d'aquesta via amb la de Giorgeta.

La novetat del nou radar és que passa del color verd al roig quan la velocitat a la qual circula un vehicle sobrepassa la permesa, els 50 quilòmetres per hora. A València hi ha altres dos radars d'aquest tipus: un en la Ronda Nord i un altre en la Ronda Sud, detalla el consistori en un comunicat.

Un estudi realitzat pel Centre de Gestió de Trànsit de l'Ajuntament indica que és en aquest punt, a l'eixida del pas inferior de l'avinguda en direcció cap a Campanar, on es registra un major increment de la velocitat per part dels vehicles motoritzats.

Davant aquesta situació, el radar pretén "conscienciar sobre seguretat vial, recordar la velocitat màxima permesa i, alhora, indicar la velocitat real a la qual circulen els vehicles", ha destacat el titular de Mobilitat, Giuseppe Grezzi. Aquest tipus de radars té una aplicació "interessant" en les zones especialment sensibles, ja siga per la proximitat als centres escolars o en àrees molt transitades," dues condicions que en aquest cas es compleixen".

Precisament en aquest entorn, el Govern local també ha modificat la coordinació semafòrica per a incidir en "una necessitat reivindicada durant molt temps pel veïnat de la zona, la de calmar el tràfic i augmentar la seguretat vial". Es tracta d'una petició expressa del col·lectiu Fora Túnel de Pérez Galdós i, a més, forma part del decàleg de mesures a les quals es va comprometre la Regidoria que dirigeix Giuseppe Grezzi per a "humanitzar l'avinguda".

L'edil ha incidit així en la importància d'escoltar les reivindicacions veïnals i "treballar per a donar-los resposta". La pacificació del tràfic és, segons ell, "una aposta estratègica del Govern de la Nau per a poder aconseguir un nou model de mobilitat sostenible en tota la ciutat, inclòs un eix tan transitat com el de les avingudes de Pérez Galdós i Giorgeta".

Parades de 12 a 22 segons de nit 

Amb l'objectiu de calmar el tràfic en aquest punt, al juliol es va iniciar una actuació municipal que va començar, després de mesos d'estudis realitzats pel Centre de Gestió de Tràfic, amb la modificació de la coordinació semafòrica, una mesura que s'ha aplicat "amb èxit" en diverses vies de la ciutat en horari nocturn.

Grezzi ha explicat que els vehicles motoritzats ara es veuen obligats a realitzar entre 12 i 22 segons més de parada en semàfors en horari nocturn; d'un a quatre segons més, en horari diürn, i de 6 a 12 segons més en hores punta diürnes.

"Amb aquest xicotet increment del temps de recorregut, quasi imperceptible, hem reduït la velocitat màxima en aquest eix viari entre 9 i 17 quilòmetres per hora i, ara, en cap moment del dia se superen els 50 km/h, que és el màxim permès dins de ciutat", ha subratllat l'edil, que creu que "pacificar el tràfic no solament redunda en una major sostenibilitat, sinó que contribueix dràsticament a millorar la seguretat".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento