Comunitat Valenciana

L'aparcament de la plaça de Bruges i l'Alqueria del Moro, aprovats en la Junta de Govern

  • La corporació local preveu tindre la licitació per a les dos actuacions abans que acabe el mes d'octubre, segons ha informat Sandra Gómez.
  • L'aparcament disposa d'un total de 356 places per a cotxes, 11 d'elles per a persones amb mobilitat reduïda, 29 per a motos i 46 per a bicicletes.
  • La recuperació de l'Alqueria del Moro permetrà posar en valor i donar un ús públic a un lloc històric que és propietat de l'Ajuntament des de l'any 2004.
Firma del conveni per al pàrquing de Bruixes entre Ribó i Salvador
Firma del conveni per al pàrquing de Bruixes entre Ribó i Salvador
EUROPA PRESS
Firma del conveni per al pàrquing de Bruixes entre Ribó i Salvador

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de València ha aprovat este divendres el projecte de l'aparcament de la plaça Ciutat de Bruges, al costat del Mercat Central, i el projecte bàsic de les obres de restauració i rehabilitació de l'Alqueria del Moro, en el barri de Benicalap. La corporació local preveu tindre la licitació per a les dos actuacions abans que acabe el mes d'octubre.

La primera tinent de l'Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha ressaltat en roda de premsa que l'aparcament de la plaça Ciutat de Bruges "és un projecte fonamental i estratègic per a la mobilitat en la nostra ciutat". Igualment ha recordat que esta aprovació per part del Govern de la Nau arriba "després de deu anys de paralització i desídia de l'anterior govern del Partit Popular".

La regidora socialista també s'ha referit al fet que l'aparcament és una antiga reivindicació dels venedors del Mercat Central "que hem pogut desembossar i que suposarà, una vegada conclòs, facilitar l'accessibilitat a este emblemàtic mercat i poder recuperar entorns històrics com la plaça Ciutat de Bruges o la plaça del Mercat, la reurbanització de la qual serà el pas següent a la conclusió de l'aparcament, per a convertir-los en espais oberts a la ciutadania".

Des del consistori subratllen que abans d'arribar a esta aprovació, des del Govern de la Nau, en "permanent" col·laboració amb la Conselleria d'Obres Públiques, s'ha dut a terme un continuat treball per a poder desbloquejar les obres d'este aparcament i resoldre els problemes d'un conveni firmat en 2008, amb una addenda posterior, on l'Ajuntament no era propietari de la instal·lació, havia de pagar més de 10 milions d'euros i que va derivar en dos licitacions desertes.

"Satisfets" amb el projecte de l'aparcament

L'aparcament de la plaça Ciutat de Bruges disposa d'un total de 356 places per a cotxes, 11 d'elles per a persones amb mobilitat reduïda, 29 per a motos i 46 per a bicicletes. Per la seua banda, la primera planta es destinarà a logística de mercaderies, com per exemple carrega i descàrrega. L'aparcament disposa de tres accessos per a vianants des de la superfície i hi ha, a més, quatre ascensors per a accedir.

Està distribuït en cinc plantes i una rampa d'eixida per a vehicles, situada l'oest de la plaça Ciutat de Bruges i orientada cap a l'avinguda de l'Oest. Per a poder fer-la funcional és necessària la construcció d'una rampa d'entrada de vehicles en el tram final del carrer Editor Manuel Aguilar, que afecta també l'inici de l'avinguda de l'Oest, segons detalla el consitorio.

A més, cal executar el condicionament interior de les instal·lacions i realitzar la urbanització de la plaça i el seu entorn. El condicionament interior de l'aparcament suposa l'execució de totes les instal·lacions necessàries per a la posada en funcionament i explotació de l'aparcament. Així mateix, s'han d'acabar i revestir l'interior de les cinc plantes, la instal·lació elèctrica i la il·luminació, el centre de transformació, la protecció contra incendis, la ventilació, la lampisteria i el sanejament, els ascensors i altres instal·lacions especials. També inclou barreres, sistema de caixa i detecció de places lliures i la dotació de 40 llocs de recarrega per a vehicles elèctrics.

Les comunicacions interiors entre plantes de l'aparcament es realitzaran mitjançant rampes de pujada i baixada en la zona nord. Hi ha prevista, a més, la comunicació de l'aparcament i el vestíbul de l'estació de metro amb el soterrani del Mercat Central.

A causa de l'aprovació d'este projecte, la primera tinent alcalde ha assegurat que se senten "satisfets", ja que s'estan donant passos en el full de ruta que el Govern de la Nau té marcada per a recuperar "l'entorn de la plaça de Bruixes, la Llotja i el Mercat Central com un entorn de patrimoni històric que cuidar, rehabilitar i obrir a la ciutadania".

Recuperació del patrimoni rural

Per la seua banda, la recuperació de l'Alqueria del Moro, amb una intervenció el pressupost de la qual supera els dos milions d'euros suposa, en paraules de Sandra Gómez, "un nou pas del Govern de la Nau per a recuperar l'importantíssim patrimoni rural de la ciutat de València". En este cas a través d'un projecte l'execució del qual permetrà posar en valor i donar un ús públic a una alqueria històrica que, segons ha informat Gómez, és propietat de l'Ajuntament de València des de l'any 2004.

La portaveu de l'equip de govern ha recalcat la importància de protegir estos béns que, segons Gómez, són "joies que tenim en esta ciutat però que hem de conservar i mantindre, a més de donar un ús".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento