Els conflictes laborals que han desembocat en la convocatòria d'aturs en el metro i el tramvia de València viuen aquesta setmana un nou capítol, encara que podria ser un dels últims. Les negociacions entre la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i els sindicats poden suposar la rúbrica d'un acord que pose fi a les vagues, que en el cas del metro es remunten a principis de setembre, i en el del tramvia van començar al març.
El calendari d'aturs fixat per a aquesta setmana afectarà sobretot als usuaris de les línies del tramvia (4, 6 i 8). Des d’aquest dilluns i fins al dijous patiran aturs en hores punta, és a dir, a primera hora del matí, al migdia i a la vesprada/nit. El divendres i el dissabte, en canvi, els aturs coincidiran amb els de el metro (en aquest mitjà de transport solament es duran a terme aquests dos dies de la setmana) i seran de 21.00 a 0.00 hores el divendres i de 00.00 a 3.00 h de la matinada el dissabte.
Finalment, el diumenge, els sindicats han convocat aturs en les línies del tramvia de 10.30 a 12.00 hores del matí, de 14.00 a 15.30 i de 18.30 a 20.30 hores de la vesprada. En el cas d'aquest últim, l'autoritat laboral ha decretat serveis mínims del 70%, mentre que respecte als aturs conjunts del tots dos transports públics seran del 60% en hores punta i del 50% en les anomenades hores barre.
El calendari d'aturs està aprovat fins al pròxim 12 de gener, en unes franges horàries coincidents amb la jornada laboral dels viatgers i amb els períodes de compres nadalenques els caps de setmana. Les jornades de vaga de les últimes setmanes s'han traduït en aglomeracions en les andanes, retards i incomoditats a bord dels combois.
A més, s'ha produït un transvasament de viatgers del metro i el tramvia als autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València. Durant diversos dies, l'EMT ha llançat missatges a través de les seues xarxes socials en els quals lamenta “els problemes sorgits” a causa de la vaga en Metrovalencia i la “derivació de viatgers” a l'EMT. Aquests problemes tenen a veure, sobretot, amb l'acumulació d'usuaris en les parades i en els propis autobusos.
La futura llei de seguretat ferroviària
Les protestes dels representants sindicals se centren en la llei de seguretat ferroviària que tramiten Les Corts. Aspectes com els descansos o el règim sancionador cap als treballadors no són ben vistos pels sindicats.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios